luni, 3 noiembrie 2014

Despre sport cu Mirela Pasca



Consider ca trebuie sa aflu cat mai multe pareri atat despre sport cat si despre alimentatie si odihna!

Am avut placerea de a discuta cu una dintre sportivele de mare valoare ale gimnasticii romanesti, Mirela Pasca.  La 39 ani are doi copii minunati,  propria sala de fitness si este instructor aerobic.

Eu o pot descrie simplu: modesta, prietenoasa, sufletista. Un adevarat suflet de campion! M-a cucerit pur si simplu cu modestia ei!

Tati Gateste: La ce varsta ai inceput sa faci sport?

Mirela: Am inceput la 3 ani. Pana la 6 ani am facut initiere, apoi performanta. La 10 ani am intrat in lotul national de juniori, la 14 ani in lotul de seniori, unde am ramas pana la 19 ani.

TG: Poti sa-mi spui succint cateceva despre palmaresul tau? Titluri obtinute, in ce ani si unde?

M: Anii mei de glorie au fost in 1990-1992: 1990 campioana europeana  la Atena, 1991  vicecampioana mondiala la Indianapolis si in 1992 vicecampioana olimpica la Barcelona.

TG: Ce parere ai despre sportul in aer liber?

M: Am o parere foarte buna! Sportul in sala si sportul in aer liber se pot combina.

TG: Ce miscari recomanzi pentru aer liber?

M: Alergari, mersul pe bicicleta, chiar mersul pe jos.

TG: Ce rol au pentru tine odihna si alimentatia?

M: Odihna e cea mai importanta! Copiii mei fac sport si mereu le spun cat de importanta e odihna. Seara le spun sa se culce cat mai devreme. Alimentatia de asemenea este foarte importanta.

TG: De cate ori recomanzi unui sportiv de varsta medie, fara pretentii la performante deosebite, sa se antreneze intr-o saptamana? Si cate ore pe zi?

M: De 3 ori pe saptamana, maxim 2 ore pe zi, la un nivel mediu.

TG: Esti de acord cu disciplina sportiva ‘Culturism’?

M: Da, dar cu conditia ca in culturism sa se faca cardio si stretching, care este foarte important dupa orice fel de antrenament.

TG: Poti sa-mi dai exemplu de un mic dejun si o cina?

M: Pot spune despre copiii mei ca dimineata mananca cereale cu lapte sau paine cu unt si cascaval. Toti din familie mancam multe fructe. Seara recomand carne slaba si salate (salata de morcov ras cu zeama de lamaie). In teorie stim ce trebuie sa mancam, in practica e mai complicat.

TG: Ce parere ai despre suplimente?

M: Daca cineva face sport pentru sanatate si sa se mentina in forma, alimentatia e suficienta.

TG: Ce parere ai despre steroizi?

M: Categoric NU!

TG: Majoritatea oamenilor sunt comozi?

M: Foarte!

TG: Cum putem sa incurajam copiii sa practice sport?

M: Trebuie schimbata mentalitate parintilor! Copiii sunt dornici sa faca miscare, natural. Parintii trebuie sa-i sprijine, sa-i duca la sport.

TG: Spre ce sport ar trebui parintii sa-si indrume copiii?

M: Ambii mei copii fac inot. Consider ca inotul este un sport complex. Copiii pot sa inoate de cand se nasc.

TG: Cum motivezi pe cei ce participa la orele tale de sport?

M: Ca instructor, consider ca mularea antrenamentelor pe dorintele si nivelul participantilor este o necesitate ce nu trebuie ignorata.

Cu acesta concluzie a Mirelei s-a incheiat discutia noastra, o concluzie valoroasa pentru cei ce fac antrenamente personale!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu