sâmbătă, 8 noiembrie 2014

Catalin Sendroiu...despre TRX




Dupa ce am intrat in mediul specific de antrenament al lui Alex “Burebista” Marin, acum a venit randul lui Catalin Sendroiu, 36 ani, antrenor personal si certificat TRX.



L-am cunoscut pe Catalin in parc, se antrena din greu; un tip cu o definire musculara demna de invidiat si cu o aliura putin exotica.



Tati-Gateste: De cand ai inceput sa faci antrenamente TRX?
Catalin: Am avut contact cu TRX in 2010-2011, nu am facut foarte mult, dar eram curios sa stiu antrenamente functionale, calestenice, etc. In acelasi timp vroiam sa vad ce se poate face cu TRX-ul. Mai tarziu am luat certificare TRX. Am inceput sa tin ore de TRX cu grupuri, dar si antrenamente personale. TRX are mare succes la fete!
TG: E mai bine sa-ti pastrezi o greutate constanta sau sa incerci mereu sa slabesti?
C: E bine sa pastram o greutate constanta. Daca reusim sa castigam masa musculara, s-o pastram!
TG: Cu ce se deosebeste TRX-ul de antrenamentele normale cu greutati?
C: Se pot tine ore de grup.
TG: Da-mi exemplu de avantaje ale TRX-ului!
C: Cu TRX se obtine simetrie, se foloseste mult musculatura “cor”- abdomen, lombari, oblici - grupe ignorate de obicei la antrenamentele cu greutati. TRX-ul te ajuta sa ai o postura placuta, deoarece mentii corpul tot timpul intr-o pozitie dreapta. Poti sa iei sala cu tine in parc, in casa, in concediu… poti sa-l agati oriunde!
TG: Cat costa un echipamentTRX?
C: Original 200 Euro, contrafacute in jur de 300 Ron.
TG: Preferi sportul in sala sau in aer liber?
C: Prefer in aer liber, chiar si cand e mai frig, dar merg si in sala.
TG: Cum ti-ai inceput viata sportiva?
C: Inspirat de filme cu Van Damme, reviste de culturism, am inceput sa fac sporturi de contact, am tras de fiare, dar inainte de asta am facut in scoala fotbal...ma vedeam mare fotbalist.
TG: Ai cochetat cu Street Workout-ul?
C: Da, sigur. Mi-a placut ideea de sport in aer liber, am vazut SW-ul ca o disciplina care lua amploare in Romania. In schimb, din lipsa de timp, am ales TRX si antrenamentele  personale. Vreau sa fac Crossfit si sa-mi iau certificare pt aceasta disciplina.
TG: Iti place culturismul?
C: Da, e o disciplina… ii admir pe cei care fac culturism de performanta, dar… nu sunt de acord cu cei ce folosesc substante interzise.
TG: Tu ai folosit suplimente?
C: Da, luam suplimente, eram mai umflat, dar am realizat ca nu ma ajutau foarte mult… pe deasupra cheltuiam multi bani- 1000 Ron/ luna.
TG: Un sportiv poate sa faca performanta si fara suplimente?
C: Da. Sa se odihneasca, sa mearga la nutritionist. Asta e un alt subiect ignorat, ar trebui sa existe ore de nutritie in scoala. Dar nu cred ca se doreste lucrul acesta.
TG: Ce parere ai despre steroizi?
C: O parere proasta!!! Cunosc persoane care folosesc, multi sunt inconstienti!
TG: Ce ai pune pe primul loc, odihna sau alimentatia?
C: Odihna!
TG: Poti sa-mi dai un exemplu  de mic dejun si cina?
C: Mic dejun:  paine integrala, avocado, ou si branza – chiar daca sunt voci care spun ca nu e bine sa amesteci 2 proteine. Incerc sa mananc multi carbohidrati si grasimi bune in prima parte a zilei.
TG: Preferi antrenamente scurte de intensitate maxima sau lungi de intensitate medie?
C: Scurte, de intensitate maxima! Sunt un tip energic! Recomand acelasi lucru si celor pe care ii antrenez.
TG: De cate ori ar trebui sa se antreneze o persoana de varsta medie?
C: O ora pe zi, sa faca antrenamente diversificate: cardio, forta, antrenament functional…
TG: Poti sa descri un antrenament functional?
C: Exercitii simple - genuflexiuni, flotari, abdomene, ridicari, aplecari cu spatele drept. Miscari de zi cu zi cu o greutate, in asa fel incat sa intarim musculatura pe care o folosim pt activitatile zilnice.
TG: Este sportul un mod de a te relaxa sau de a te stresa?
C: Eu imi doresc sa fie un mod de a ma relaxa. Cateodata cate un client vrea sa aiba rezultate rapide si atunci apare stresul.
TG: Ce sporturi recomanzi copiilor?
C: Sporturi care sa dezvolte armonios: basket, inot… dar fiecare copil sa se duca unde este atras.
TG: Ce satisfactii ai ca urmare a activitatii sportive?
C: Cand cineva (un client) ma apreciaza, sunt multumit! Apoi sanatatea, posibilitatea de a intra in contact cu multi oameni.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu