miercuri, 5 noiembrie 2014

De vorba cu Alex "Burebista" Marin



Urmare a interviurilor cu Mirela si Sorin, azi voi sta de vorba cu un vechi prieten, Alex “Burebista” Marin, pasionat si practicant de Skandenberg. In varsta de 36 ani, Alex este un activist neobosit al practicarii sportului curat – fara steroizi! Familist, tata a doi baieti, masiv, cu niste antebrate de colos, in acelasi timp bland si prietenos.

l-am gasit pe Alex in mansanrda casei parintesti, antrenandu-se cu un prieten.



Am incercat si eu sa-mi masaor fortele cu el. Bineinteles ca nu am avut nici o sansa!


Alex mi-a aratat un dispozitiv specific  antrenamentelor de Skandenberg, numit “Rolling Thunder” spunandu-mi cu mandrie, ca acest sistem e primul de acest fel din Romania si l-a primit cadou de la Grosan Nicu, cel care a realizat acest sistem.


Aici gasiti link cu palmaresul lui Alex!

Tati- gateste: Alex, ce pregatire sportiva ai?

Alex: Clasa sportiva- profil atletism, in cadrul Liceului ”G. Sincai” si facultatea de educatie fizica si sport.

TG: Cand ai inceput sa fcai sport?

A: Pe la 6 ani am inceput sa fac Judo, apoi inot, Kickboxing, Jiu jitsu. La 12 ani am inceput sa fac atletism, timp de 10 ani.

TG: Cand ai inceput sa faci Skandenberg?

A: In liceu. Pe atunci nu exista ca sport competitional in Romania: faceam pe banci, pe catedra, pe masini, pe unde apucam.

TG: Stiu ca esti un activist neobosit impotriva steroizilor. Cum crezi ca poti elimina steroizi din Skandenberg?

A: Prin controale drastice, inopinate, dar asta costa foarte mult. Fiecare alege sa faca ce vrea cu viata lui. Ar trebui sa tina de constiinta fiecarui sportiv.

TG: Cei care folosesc steroizi in orice sport, isi distrug sanatatea, ca sa-i imbogateasca pe cei ce produc si vand asa ceva?

A: Ai pus punctul pe “i”! Multi vor, pt o glorie efemera, sa arda ca un pai.

TG: Esti de acord cu suplimentele?

A: Sunt de acord si sustin, ca un sportiv de performanta are nevoie de suplimente. Se poate face performanta doar cu mancare, dar este nevoie de multi bani pt o hrana de calitate si program corespunzator.

TG: Stiu ca ai 2 baieti. Ce sport ti-ai dori sa faca ei?

A: Scrima, handbal, basket, fara contact dur, ci unul moderat, ex  judo. Nu-mi doresc pt copiii mei box sau kickboxing, unde loviturile sunt puternice. Sunt copiii mei si nu-mi doresc sa fie loviti.

TG: Ce alimentatie folosesti tu ca sa cresti in forta?

A: Poti sa ai un nivel de forta natural, dar in fata unui practicant care a capatat forta specifica intr-o anumita disciplina sportiva, vei pierde in majoritatea cazurilor. Spun asta ca sa lamuresc rolul fortei. Un sportiv tebuie sa consume surse bogate in proteina, cat si carbohidrati, pt ca are nevoie de energie, cat si de sustinerea catabolismului muscular. Dupa un antrenament intens trebuie o masa bogata! Pt tranzit si sanatate avem nevoie de fructe si legume.

TG: Poti sa-mi dai ex de un mic dejun si o cina?

A: Paine prajita cu anchovies, cu unt si miere si o banana. Sau oua cu legume pt mic dejun. Pt cina… o salata de ton care sa contina inclusiv salata verde.

TG: ce parere ai despre activitatea sportiva in aer liber?

A: E foarte benefica pt organism.

TG: Tu faci sport in aer liber?

A: Inainte alergam, faceam un pic de gimnastica. Recunosc ca acum nu mai fac.

TG: De cate ori te antrenezi pe saptamana si cat?

A: Durata antrenamentelor e variabila, in functie de cati practicanti sunt, deoarece asteptam sa intram la “masa”. In general intre 1-2 ore.

TG: Intensitatea antrenamentelor de Skandenberg este mereu maxima?

A: Teoretic nu. Practic pt unul din parteneri, este maxima. Spun asta deoarece partenerii au forta diferita. Mai e  si cazul in care antrenamentele se transforma in concurs, atunci efortul este supramaximal.

TG: Ce sti despre Street Workout?

A : Stiu in mare. E un sport in aer liber, cu elemente de acrobatie imbinate cu forta. O miscare naturala, realizata in forta cu propria greutate corporala.

TG: Ai fi de acord ca in deschiderea competitilor de Skandenberg, sa fie demonstratii de Street Workout?

A: Mie chiar mi-ar face placere. Ar fi o idee buna.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu