marți, 20 octombrie 2015

De ce beau zer in timpul antrenamentului?



“Aud necontenit discutii aprinse despre felul in care trebuie sa mananci, nutritionisti care dau sfaturi pe care ei nu le pot urma, sportivi (sau fosti sportivi) care nu arata a sportivi si totusi dau sfaturi despre harana potrivita pt ceilalti, oameni supraponderali care stiu exact ceea ce trebuie facut, dar nu fac, etc.

Eu spun ca cel mai bun exemplu de a te hrani corespunzator este corpul! Daca ai un corp care face lumea sa intoarca capul – fie din admiratie, fie de invidie - atunci esti pe calea cea buna, asta cu o singura exceptie: sa nu te ajuti de fel de fel de substante de care nu ai nevoie. Consider ca sportul si alimentatia corecta sunt cele mai puternice atuuri in crearea unui corp de invidiat.” Asta scriam in prima mea postare “Un corp sculptat prin sport si hrana”.

M-am nascut cu un apetit nebun, am o pofta inepuizabila de mancare, mananc orice este sanatos, nu fac nazuri, mananc de 5-6 ori pe zi mancare pregatita de mine. Chiar si cand sunt in vacanta, imi inchiriez apartament cu bucatarie, si-mi gatesc ce consider eu ca ma ajuta in obiectivul pe care il am, acela de a avea un corp sculptat.

Beau bors facut de mine, kefir de apa, de lapte, zer obtinut de mine in casa dupa ce fac branza telemea de casa.

Ma opresc la zer, pentru ca sunt convins ca imi face bine, mai ales ca nu am nici un fel de alergii. Nu sunt alergic la cazeina sau beta-lactoglobulina, asa ca beau in fiecare zi 1L de zer, in timpul antrenamentului, dupa antrenament, dimineata pe spomacul gol sau de sete.

Cred ca e foarte important ca imi obtin singur zerul, deoarece stiu exact ca este curat!

M-am documentat si am gasit informatii potrivit carora zerul contine putin colesterol, este foarte scazut in calorii, are complex de vitamine B, calciu, iod, potasiu si mai ales alfa-lactalbumina.Acesta contine cei 3 aminoacizi ramificati: valina, leucina si izoleucina-cunoscuti si ca BCAA, cisteina - element constituent al glutationului (antiohidant cu rol in detoxifierea ficatului) si triptofanul-esential in biosinteza enzimelor, proteinelor, serotoninei, melatoninei si vitaminei B3.

Un avantaj deosebit al zerului este acela ca se asimileaza foarte usor (cu cat este mai proaspat si tinut la rece si intuneric, cu atat are enzime nealterate si active) in timpul antrenamentului si dupa antrenament, acesta furnizand muschilor aminoacizii necesari refacerii.

Am sa continui acest articol in zilele viitoare, pentru a aduce mai multe informatii despre glutation, melatonina, serotonina, potasiu, etc. deoarece sunt multe informatii pe care nu le pot aborda intr-un singur articol. Nu vreau sa plictisesc pe nimeni! J

Va urma…

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu