marți, 18 noiembrie 2014

Ion Trandafir ski freerider - part. 2




varfu OMU
Am reusit in prima parte, sa discut cu Ion, in principal despre ceea ce a facut si face in ski si alergat montan. El mi-a povestit si de afinitatea pe care o are pt MTB. In sezon, la el in pensiune (“CEHOV”) se strang multi pasionati de MTB, iar Ion de multe ori este cel care organizeaza trasee si competitii.

TG: Ce mananci dimineata?

IT: Nu mananc tot timpul acelasi lucru, dar cu precadere cereale cu apa calda si miere de albine. Am mancat si cu lapte, dar am ajuns la concluzia ca nu e o combinatie fericita. Beau multe ceaiuri sa ma hidratez.

TG: Si seara?

IT: Iarna mananc zdravan dimineata, imi iau sandvis-uri cu mine, seara cand ma intorc de la antrenamente, mai bag abdomene si stretching, mananc consistent surse de proteina, carnea de vita ar fi ideala. Dupa 6 seara, mananc fructe si iaurturi.

TG: Ce grupe musculare soliciti in freeride?

IT: Picioare si abdomen – acesta este foarte solicitat! Lombari mai putin…

TG: Tu cum te antrenezi?

IT: Am urcari de 2-3 ore pe puls 140-150. Imi revin, mananc, ma hidratez si dau o linie foarte lunga. Impinsul cu betele ma mentine in forma.

TG: Cum reusesti sa-ti mentii tonusul muscular al bratelor, pieptului, umerilor?

IT: In ultimii 10 ani nu am mai lucrat izolat. Lucrez exercitii care implica musculatura global. Folosesc corzi elastice. Bicepsul il lucrez cu gantere. La ski de linie si la alergat montan, folosesc betele si imping, implicand spatele, tricepsul, deltoidul. Pentru piept fac flotari la paralele.

TG: Mergi la sala?

IT: NU am treaba cu GYM-ul, dar in perioada octombrie-noiembrie, cand imi trebuie explozie, fac “geno” sau presa cu incarcatura mai mare.

TG: Cum vezi tu un sportiv?

IT: Cei care trag la greu de fiare sunt imobili! Ideea sportivului complet, supermobil, puternic, rapid, care sa duca mult – este idealul!

TG: Ai luat proteine?

IT: Nu! Eu incerc sa merg pe eco!

TG: Ce zici daca ar exista ore de nutritie in scoala?

IT: E romantic, poetic… nu cred ca functioneaza. Noi nu avem profesori buni la materii de baza, daramite sa gasim pe nutritie. Copiii din ziua de azi stau cu hamburgerul in nas!

TG: Ce parere ai despre Street Workout?

IT: E mult mai bine decat sa mergi in sala. Tot ce faci cu greutatea corpului e total in regula!

TG: Ce sport recomanzi copiilor?

IT: Ski-ul e un sport foarte tehnic, trebuie inceput de mic. Eu zic ski pt baietii mei, sa simta placerea alunecarii. Poate peste 20 ani nu va mai fi zapada de acum, de aceea trebuie sa ne bucuram cat mai putem. Bicicleta mai fac cu baietii mei, iar inotul trebuie toata lumea sa-l stie. Spun inot pt ca sunt multe sporturi de vara faine. Cand vor creste baietii mei, daca isi doresc, sper sa imbratiseze triatlonul, ar fi foarte fain.

TG: Preferi antrenamente solo?

IT: DA! E stilul meu! Doar la “bici” merg in grup, mereu e ceva de invatat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu