marți, 13 decembrie 2016

Grija mea- articulatiile




In ultima vreme am tot insistat pe nevoia de a avea grija de sanatate inainte de orgoliu, cand e vorba de sport.

Se vede clar in postarile in care am discutat de proteine, de slabit, de un stil de viata sanatos, cat de importanta este pentru mine sanatatea.

Am adus in treacat vorba si despre articulatii, cand pomeneam de acidul uric.

De ce insist pe articulatii? Simplu… articulatiile sunt foarte sensibile, se degradeaza in timp automat si consider ca trebuie sa avem grija de ele, incepand de foarte devreme.

Observ din ce in ce mai multi oameni care se plang de dureri, senzatii neplacute, trosnituri, etc. ale articulatiilor. Cunosc baieti de 16 ani, tineri de 27 ani, fete de 21 ani, care au probleme cu articulatiile. Ca tot am adus vorba de tanar de 16 ani care se plange de dureri de genunchi, vreau sa trag un semnal de alarma pentru toti: parinti, bunici, antrenori, etc.

Acest tanar nu ajungea in situatia acesta daca parintii lui ar fi fost interesati de o alimentatie sanatoasa, de un stil de viata sanatos. Din spusele baiatului, am inteles ca mananca multa mancare gatita cu carne, iar doctorul, care nu a fost de acord cu acest lucru, i-a recomandat mai multa diversificare, fructe, legume, cereale integrale, etc.

Daca alimentatia are un rol crucial in protejarea articulatiilor de la degradare, de asemenea si hidratarea este la fel de importanta. Un organism deshidratat nu are resurse sa produca lichid sinovial  pentru articulatii.

Cunosc personal un tanar de 27 ani care are artroza severa la ambii genunchi si este foarte greu pentru el sa gestioneze durerile permanente, lipsa de mobilitate, incapacitatea de a executa exercitii precum genuflexiuni, extensii pentru cvadriceps, etc.

Excesele in miscari, mai ales in practicarea sportului de performanta, duc la degradarea precoce a articulatiilor.

Repetarea la nesfarsit a unei miscari pe o anumita articulatie duce la degradarea acesteia.

Incarcarea excesiva cu greutati a exercitiilor va avea un efect traumatizant asupra articulatiilor.

Ca sa clarific mai bine situatia, am sa spun ca alergatul excesiv distruge genunchii cu mult timp inainte ca ei sa se degradeze in mod natural. Si genuflexiunile cu greutati exagerate duc la distrugerea cartilajului genunchiului.

Stiu de la prietenii mei care practica sporturi grele, in care articulatiile sunt extrem de solicitate din cauza greutatilor maximale, ca au probleme cu articulatiile la un moment dat. Ei folosesc suplimente pentru articulatii, acestea de fapt sunt singurele suplimente, cu care eu sunt impacat si spun ca sunt necesare!

Afirm faptul ca sunt impacat cu suplimentele pentru articulatii deoarece sunt nevoit sa folosesc si pot sa afirm ca sunt de mare ajutor. Suplimentele de condroitina, glucozamina, acid hialuronic si Boswellia (o planta) sunt necesare in procesul de preventie.

Consider ca este bine ca orice sportiv sa inceapa sa foloseasca suplimente pentru articulatii.

Cum putem sa prelungim cat mai mult viata articulatiilor?

Ideal ar fi sa ne hranim cu multe minerale si vitamine, din fructe si legume, sa ne hidratam cat de des este necesar, sa evitam sa facem exercitii daca nu stapanim o tehnica corecta de executie a acestora. Sa nu lasam orgoliul sa fie mai puternic decat ratiunea si sa ne incapatanam sa folosim greutati, pe care sa nu fim in stare sa le controlam intr-o executie corecta, punandu-ne in situtia de a ne degrada articulatiile.

O articulatie distrusa prin tocirea cartilajului nu se mai reface!!! De aceea, artrozele de la nivelul genunchilor sau soldurilor si nu numai, sunt considerate boli degenerative!!!



Un comentariu:

  1. Salut Andrei,

    Tu ce supliment iei mai exact? Ce parere ai despre Gnc Triflex Fast Acting?

    Am inceput si eu sa imi pun problema la genunchi intrucat dupa doua ore de role se simte o oboseala pe articulatie.

    V.

    RăspundețiȘtergere