miercuri, 19 noiembrie 2014

Primele concluzii valoroase




Ca urmare a discutiilor cu prietenii mei sportivi – Mirela, Sorin, Alex, Ioan, Catalin, Ion -  am tras niste concluzii valoroase pt mine si pt cei ce-mi citesc articolele.

Sportul da dependenta pozitiva! Elibereaza endorfine – “moleculele fericirii”! “Alergarea montana elibereaza mult mai multe endorfine decat MTB-ul, iti da o dependenta pozitiva de sport.” - declara Ion Trandafir.

Ideal este sa faci sport si in sala si in aer liber! Toti cei ce fac sport in sala, mi-au declarat ca sportul in aer liber este deosebit de benefic. Ion Trandafir prefera 90% din activitatea sportiva,  sa si-o desfasoare in aer liber, totusi  mi-a spus ca are perioade in care merge in sala. Catalin prefera sport in aer liber chiar si in perioadele cand e mai frig, cu toate ca fortat de imprejurari (ca antrenor personal), trebuie sa-si petreaca mai mult timp in sali.

Miscarile in care folosim exclusiv greutatea corpului sunt preferate de majoritatea celor chestionati. Chiar si Ioan Olteanu, practicant de powerlifting, este ferm convins de acest lucru.

Hrana de calitate este ceea ce isi doresc toti sportivii. Suplimentele nu sunt un element  fara de care sa nu putem sa facem sport si sa avem rezultate excelente! “Se poate face performanta doar cu mancare, dar este nevoie de multi bani pt o hrana de calitate si program corespunzator.” - dupa cum declara Alex Burebista Marin, sau “Da, luam suplimente, eram mai umflat, dar am realizat ca nu ma ajutau foarte mult… pe deasupra cheltuiam multi bani- 1000 Ron/ luna.” – declaratie apartinand lui Catalin Sendroiu.

Odihna are o importanta cruciala in viata unui sportiv! Nici unul din cei chestionati nu a afirmat ca e posibil sa faci sport fara sa te odihnesti.

Inotul a iesit castigator ca sport recomandat parintilor pt copiii lor, urmat de sporturi de echipa, in aer liber. Cu exceptia lui Ion Trandafir, care isi doreste pt baietii lui ski-ul, apoi bicicleta si inotul, toti ceilalti au spus ca inotul este ideal. Totusi si Ion a declarat: “Eu zic ski pt baietii mei, sa simta placerea alunecarii. Poate peste 20 ani nu va mai fi zapada de acum, de aceea trebuie sa ne bucuram cat mai putem. Bicicleta mai fac cu baietii mei, iar inotul trebuie toata lumea sa-l stie. Spun inot pt ca sunt multe sporturi de vara faine. Cand vor creste baietii mei, daca isi doresc, sper sa imbratiseze triatlonul, ar fi foarte fain.”

Referitor la street workout, toti au fost de parere ca e un sport nou intrat in Romania si ca e spectaculos, benefic pt cei ce vor sa faca forta, rezistenta si sa arate bine, doar folosindu-si propria grautate.

Catalin a deschis subiectul delicat, al orelor de nutritie in scoli. O idee pe care eu as implementa-o de maine, dar care pare totusi o misiune imposibila.

Despre ceea ce mananca ei, pot spune ca toti se hranesc cu atentie, au cunostinte despre nutritie, dimineata folosesc surse bogate de energie si proteine, iar seara incetinesc ritmul si mananca slab caloric. Am descoperit chiar si lucruri deosebite in obiceiurile lor pt micul dejun. Alex mananca anchovies, Catalin avocado, Ion Trandafir cereale cu apa calda – toti suntem obisnuiti sa le mancam cu lapte…

Va continua…

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu