sâmbătă, 26 noiembrie 2016

Sport fara alimentatie echilibrata?




In poza din postarea trecuta, se vedea limpede ca abdomenul meu era acoperit de strat adipos.

In postarea de azi voi arata si varianta in care faceam sport destul de intens, dar  nu aveam posibilitatea sa mananc corespunzator, nici suficient de sanatos ori ordonat.

In urma cu cativa ani am reusit sa prind un contract de munca in strainatate. In conditiile de angajare aveam mancarea asigurata, cazarea asigurata si posibilitatea sa merg la sala de forta de cate ori aveam chef. Durata contractului a fost de 4 luni si chiar daca aveam o forma buna (cu patratele pe abdomen) cand am inceput contractul, se vede in poza de mai sus, facuta dupa ce m-am intors din acest contract, ca nu se distinge mare lucru din eforturile mele substantiale, depuse in sala de forta, nici macar nu am reusit sa-mi pastrez patratele pe care le aveam.

De ce am precizat ca aveam cazarea asigurata? E un factor foarte important, deoarece lucram intr-o statiune izolata, asta insemna ca nu aveam posibilitatea sa merg la cumparaturi si sa aleg eu ceea ce imi doream sa mananc. Aveam posibilitate sa-mi cumpar rar lactate, ciocolata de calitate (72% cacao) si oleaginoase. In schimb, nu puteam sa-mi procur fructe si legume.

Avand mancarea asigurata, eram dependent de ceea ce ne oferea angajatorul. De exemplu, dimineata invariabil aveam lapte, chifle, gem, miere, branzeturi, fulgi de porumb, unt, suc de fructe concentrat si prajituri. La pranz aveam un singur fel de salata, mancarea era gatita foarte caloric, cu multa carne grasa, cartofi prajiti, cartofi taranesti facuti in mult ulei, paste fainoase amestecate cu costita si sos de smantana, iar la desert, multe dulciuri. Nici seara nu aveam alternative fericite, aveam intr-o seara pizza, in alta seara hot dogs sau sandwich-uri cu sunca si cascaval, oua prajite si cartofi prajiti, etc. Mai existau si doua gustari oferite de angajator si erau invariabil compuse din sandwich-uri, prajituri si cafea cu lapte.

Asadar, mancarea era foarte calorica si lipseau legumele si fructele.

Din cauza faptului ca lucram in ture, nu aveam mesele la ora fixa. Mancam cand aveam pauza si niciodata nu mancam ordonat. Erau zile in care micul dejun era la 6:30, iar in alte zile la 9:00. La fel se intampla si cu pranzul, gustarile si cina.

Asa cum am precizat, aveam posibilitatea sa ma antrenez de cate ori doream. De multe ori faceam antrenamente de 2 ori pe zi in zilele libere, iar uneori faceam pauza de cate 2-3 zile de antrenament, cand avem ture prelungite. In zilele cu ture normale ma antrenam ori dimineata, ori seara. Doresc sa scot in evidenta faptul ca ma antrenam mereu, chiar daca nu constant. Intensitatea antrenamentelor era mare, cresteam in rezistenta si forta, dar masa musculara nu se vedea (chiar daca crestea) din cauza stratului adipos, care nu se diminua (ba chiar crestea) sub nici o forma, indiferent de eforturile depuse de mine in sala de forta.

Concluzia mea este ca nu pot avea rezultate notabile ca impact vizual si nici dpdv al sanatatii, daca fac sport la intensitate mare, dar nu ma hranesc corespunzator. Daca cineva crede ca nu are de-a face sanatatea, se inseala, deoarece atata timp cat stratul adipos este in crestere, si riscul de crestere a colesterolului sau glicemiei sunt pe acelasi trend.

Eu am facut asta doar 4 luni si am fost multumit ca nu a fost un timp mai indelungat, deoarece m-am simtit eliberat cand am putut sa ma intorc la obiceiurile mele, sa mananc regulat, echilibrat si cat mai diversificat.


2 comentarii:

  1. Perfect edificator! Multumesc pentru articol. Ce conteaza mai mult:cantarul sau oglinda? :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Perfect edificator! Multumesc pentru articol. Ce conteaza mai mult:cantarul sau oglinda? :)

    RăspundețiȘtergere