miercuri, 23 noiembrie 2016

Importanta alimentatiei intr-un stil de viata sanatos



Cand ma gandesc cat de important este un stil de viata sanatos si la importanta alimentatiei in viata de zi cu zi, imi dau seama ca un echilibru consecvent in alimentatie a generat pentru mine nenumarate satisfactii. Sunt capabil sa ma misc, sa fac activitati solicitante (fizic) fara sa intampin neplaceri. Nu trec prea des pe la doctor, iar atunci cand o fac, o fac pentru adeverinte sau analize, care pana acum au fost intotdeauna bune.

Ca fondator al blogului “Tati-gateste”, consider ca nutritia are o legatura foarte puternica cu partea sentimentala a existentei mele. Imi hraneste sufletul mai mult decat organismul.

Gatind, am descoperit trairi din copilarie, am recunoscut miresme, arome, gusturi pe care multi le dau uitarii. Amintiri frumoase alaturi de bunica, mama, matusa, etc. momente petrecute alaturi de bunicul meu, cand stateam cocotati in copaci, culegand fructe.

Cautand sa folosesc ingrediente cat mai diversificate, am descoperit povesti incitante despre oameni, traditii, nevoia de a supravietui, puterea nemarginita a creativitatii, am descoperit obiceiuri, istorie, evolutie, etc.

Din informatiile pe care le-am gasit, cateva mi s-au parut foarte interesante. De exemplu, istoria floricelelor de porumb, care initial nu aveau nimic de-a face cu o gustare plina de sare si unt (sau caramel), ci mai degraba era modul in care se hraneau oamenii acum mai bine de 6500 de ani, pe teritoriul Americii Latine de azi. Acestia aruncau boabele de porumb in focul in jurul caruia se strangeau. Probabil era distractiv in momentul in care porumbul “exploda” si oamenii strangeau floricelele. Partea buna era ca nu aveau adaos de sare sau grasimi, fiind un mod sanatos de hrana.

Si istoria rosiilor mi s-a parut interesanta, mai ales ca in zilele noastre se cunoaste rolul antioxidativ al rosiilor, reprezentat de licopen. Cu toate acestea, in Europa a durat aproape 200 de ani pana cand au inceput sa fie parte integranta din hrana oamenilor. La inceput erau folosite ca plante ornamentale.

Cartoful a fost considerat toxic si chiar este in starea lui cruda (continand o substanta numita solanina), dar mai apoi a fost alternativa perfecta de hrana, care a salvat popoare de la disparitie prin infometare.

Cu cat ma informez mai mult, cu atat ma simt mai implinit, descoperind diferentele dintre a folosi alimente saracite nutritiv (rafinate) si cele integrale, care au un aport benefic atat pentru organism, cat si pentru suflet (asa cum scriam si in postarea “Cu ce vin la pachet proteinele?”).

Hranindu-ma echilibrat, reusesc sa-mi mentin o greutate optima, care imi permite sa fac sport frecvent, la o intensitate ridicata.

Ca tata, am fost alaturi de fiul meu, implicandu-ma permanent in activitatile sale fizice, fiind capabil sa alerg alaturi de el, sa ma joc cu el baschet, tenis de camp, sa inotam, sa facem intrecere la urcarea pe deal cu bicicletele sau urcatul in viteza pe scari, etc.

Gatind si facand sport m-am apropiat de oameni cu pasiuni asemanatoare. Rudele si cunoscutii ma contacteaza, intrebandu-ma despre retete, ingrediente, metode de preparare a diferitor mancaruri. In acest fel, am satisfactia de a tine strans relatia cu ei.

Consider ca fiind cumpatat, consecvent, responsabil si disciplinat, voi putea sa ma bucur cat mai mult si mai bine de prezenta persoanelor dragi.

Nu-mi doresc sa fiu cautat si intrebat cum mai stau cu tensiunea, glicemia, colesterolul sau si mai rau – ce verdict a dat medicul?

In plus, cei apropiati mie se vor bucura mai intens sa fie alaturi de mine cat timp voi fi sanatos, lucid si capabil sa-mi port de grija, sa le ofer tot ce am acumulat de-a lungul timpului.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu