vineri, 25 noiembrie 2016

Mananc sanatos si echilibrat dar nu fac sport




Atat in aceasta postarea, cat si in urmatoarea voi descrie doua experimente, pe care am fost nevoit sa le fac fortat de imprejurari. Am facut un experiment pentru ca eram ranit si nu puteam sa ma antrenez, iar pe celalalt l-am facut intr-o perioada in care lucram un contract de 4 luni si depindeam aproape 100% de mancarea pe care mi-o oferea angajatorul. Prin descrierea acestor doua experimente, fiecare poate sa-si contureze propriile concluzii.

Poza de mai sus e cea mai buna dovada - stratul adipos de pe burta isi face de cap daca nu fac sport!

Spun “experiment” si nu “experienta” pentru ca puteam sa aleg varianta in care mancam ce nimeream, stiind ca oricum nu pot face sport si nu ar mai fi contat. Totusi eu am ales sa tin cont de ceea ce mancam.

Primul experiment a durat 5 luni. In tot acest timp, eram foarte tipicar cu modul in care ma hraneam. De exemplu, imi calculam necesarul caloric, cantaream ceea ce mancam, nedepasind necesarul caloric alocat la o singura masa, avand 5 mese/zi. Cautam sa aleg doar alimente sanatoase, care sa-mi ofere suficiente fibre alimentare, macronutrienti (carbohidrati, proteine si lipide) si micronutrienti (minerale si vitamine). Nu faceam rabat de la nimic! Stiam ca impartind necesarul caloric in 5 mese, era mai putin probabil sa ma ingras, neacumuland un numar mare de calorii la o singura masa. Se stie ca daca mancam un numar mare de calorii la o singura masa ne ingrasam, iar daca impartim acelasi numar in mai multe portii, slabim.

Cu toate eforturile mele si chiar daca natura serviciului meu imi impunea sa muncesc 11-12 ore, in majoritatea lor mergand pe jos si facand activitati usoare, am constatat ca musculatura mea suferea transformari negative, imi dispareau striatiile, volumul si aspectul de muschi in tonus. Cu cat muschii erau mai apatici, cu atat mai mult triumfa stratul adipos. Se reliefa triumfator la barbie, la ceafa, pe abdomen, pe spate, deasupra soldurilor, etc.

Concluzia acestui experiment este clara pentru mine: fara sport, musculatura se pastreaza intr-o forma de avarie, doar asa se poate explica impactul vizual generat de corpul meu dupa cele 5 luni, cand puteam sa jur ca parca nu facusem sport niciodata, lipsa de exercitiu reducea secretiile hormonale, favorizand stratul adipos.

Daca cineva crede ca poate sa rezolve situatia doar din dieta fara sport, eu sunt convins ca se insala!

Ce mi s-a parut cel mai interesant este faptul ca nici greutatea corporala nu a scazut. Ma asteptam sa scad in greutate, deoarece pierdeam constant masa musculara.

Cred ca acesta este un motiv intemeiat de meditatie pentru toti cititorii mei.

Un comentariu:

  1. Si daca faci sport dar mananci normal dar fara cramponari de procente,grame si compozitie,cum se schimba organismul? Faci mus chiuleti pe dedesubt,inveliti in adipos pufos?

    RăspundețiȘtergere