luni, 27 octombrie 2014

Sportul o activitate stresanta?




Sportul o activitate stresanta?

Eram in parc alaturi de mai multi pasionati ai sportului, unii avansati, altii mai putin experimentati… fiecare ne vedeam de treaba, ne antrenam, schimbam impresii… pana cand a aparut un tip mititel, oarecum definit, dar care se vedea ca nu are o aliura de sportiv, ci mai degraba de salahor. Acesta s-a invartit pe langa noi, si-a aprins o tigara si cu tigara in coltul gurii, a inceput sa se comporte ca o maimuta, agatandu-se de bare, facand fel de fel de giumbuslucuri si incercand sa ne provoace pe fiecare dintre noi la un Skandemberg. Vazand ca nu da nimeni curs invitatiei lui, a inceput sa afirme in fata a doi tineri, ca daca vor sa aiba muschi si forta nu trebuie sa se antreneze in parc sau la sala, ci mai degraba sa mearga “sa dea la lopata”, sau sa care roaba cu moloz. In acest moment am intervenit si i-am spus sa inceteze cu aceasta aberatie, pt ca eu sunt convins ca marii campioni, nu au renuntat la sport ca “sa dea la lopata”.

In aceeasi ordine de ideii, de cate ori apare cate un personaj nou in parc sau la sala, majoritatea celorlalti incep sa-si dea cu parerea: “ fa aia!”, “nu asa, nu e bine!”, “nu faci corect!”, etc. Culmea e ca cei care incep sa comenteze, sunt si cei ce se pricep cel mai putin.

In alta ordine de ideii,aproape toti cei ce isi doresc sa faca sport, intampina dificultati de genul:

                Timpul necesar sa faca sport;
                Ce fel de activitate sportiva sa practice?
                Ce sa manance inainte de antrenament si dupa antrenament? (o sa scriu in postari viitoare si despre acest subiect!). Cesa manace in general?
                Daca fac sport voi obtine rezultatele dorite?

Acum, daca iau in seama toate acestea, imi dau seama ca sportul ar putea sa fie o activitate stresanta! Ei bine NU!!!

E simplu, totul trebuie sa plece din schimbarea mentalitatii. Pur si simplu nu trebuie sa gandim asa:

                La sala trebuie sa stau 2 ore! -Eu fac un antrenament 30-45 min, daca are intensitatea potrivita, e mai eficient decat cel de 2 ore.
                 Nu am voie sa mananc dupa ora 18:00! -Eu mananc de 5 ori pe zi, iar ultima masa e cu o ora inainte sa ma culc.(de vazut “Ce mananc seara?”)
                 Nu am voie sa manac dulciuri, pizza, saorma, etc.! -Eu mananc fara restrictii, daca vreau sa manac seara dulceata cu paine, imi spun ca voi mananca a doua zi la micul dejun si in felul acesta nu apare frustrarea, ci doar asteptarea. Sunt de parere ca pizza si saorma nu sunt rele, atata timp cat au ingrediente sanatoase.
Sunt convins, ca daca nu vreau sa ma stresez cand fac sport, nu trebuie sa ma compar cu nimeni, trebuie sa inteleg beneficiile sportului: Sanatate, socializare, informatii noi, forta, rezistenta, un mod de viata ordonat, satisfactia de a ajunge la- performante pe care nu am cu sa le ating, daca nu fac sport!
               

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu