miercuri, 22 octombrie 2014

Eu am nevoie de suplimente?



Asa cum am scris in postarea ”Despre suplimente si seroizi!” eu nu folosesc suplimente, iar despre steroizi declar raspicat ca sunt impotriva lor!

Scriu despre acest subiect in urma mai mutor discutii pe care le-am avut cu parteneri de antrenament si chiar cu apropiati care nu au inclinatii spre o activitate sportiva.

Spre surprinderea mea sunt foarte multi aceia care nu folosesc suplimente, desi se antreneaza din greu, iar altii, apropiati care nu fac sport folosesc suplimente. Degeaba am incercat sa-i conving ca nu este necesar sa faca acest lucru si ca mai bine s-ar straduii sa manance sanatos si corect in functie de nevoile lor,  mi-au replicat ca eu sunt demodat si ca ei se pot concentra mai bine daca iau suplimente si le este si mai usor pt ca nu au timp sa-si pregatesca de mancare.

Bun… inteleg acest punct de vedere dar vreau sa explic cate ceva despre mine.

Cand eram adolescent ma antrenam din greu, nu aveam probleme de nici un fel, nu ma dureau incheieturile, nu aveam crampe musculare, nimic! Eram stanca, granit!

La un moment dat s-a produs inevitabilul… am avut o mica ruptura de muschi si am ajums la doctor. Da-i RMN, da-i ecografie musculara, raze, suferinta, nopti nedormite, etc. Asta a durat aproape 6 luni, timp in care nu-mi simtem degetul aratator, iar mana stanga aproape ca se atrofiase. Ce este cel mai important din toata povestea asta, este ca o doctorita, mi-a spus ca nu sunt primul si nici ultimul care fac aceeasi greseala. In primul rand ca am impresia ca sunt indestructibil si in al doilea rand ca nu inteleg exact care este scopul sportului!!! Si m-a mai sfatuit sa pot sa mai fac sport cand altii nu mai pot, asta insemna ca daca am grija de mine, am sa fiu apt sa fac sport, iar cei ce nu au grija de ei nu vor mai putea.

De atunci am mai avut mici accidente, care nu au fost cauzate de activitatea sportiva, dar care m-au facut sa fac pauza.

Ceea ce am inteles eu din toate acestea, este ca sportul este o activitate, care trbuie sa ma tina sanatos si mai mult decat atat trebuie sa fie o activitate care ma relaxeaza, nu care ma streseaza!

Nu imi propun sa fiu campion la culturism, sau in alte sporturi care sunt dependente de suplimente, cand sunt obosit pot sa ma odihnesc (despre rolul odihnei am scris in “Glicogenul, testosteronul si hormonul de crestere HGH” ), pt ca nu am norma sa fac sport. Chiar daca am o anumita circumferinta in brat sau in coapsa, nu e nici o problema pt mine atata timp cat sunt sanatos si arat tonifiat. Mai mult decat atat prin sport imi fac multi prieteni, iar mentalitatea mea este- nu sa castig, ci sa ma relaxez, sa ma distrez! Mentalitatea asta ma face oricum sa castig, nu neaparat primul loc, ci mai degraba sanatate si prieteni!!!

De ce sa am eu nevoie de suplimente?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu