vineri, 26 septembrie 2014

De ce nu-mi cresc muschii?


acum 3 ierni la sala
A fost o perioada in care eram instructor fitness. Aproape zi de zi ma confruntam cu aceeasi problema, fiecare nou abonat al salii, dupa 2 saptamani, ma intreba: “ mie de ce nu-mi cresc muschii?”

Voi  scrie despre acest subiect iritant, atat pt mine, care trebuia sa dau aceeasi explicatie aproape zi de zi, cat si pt aceia care au impresia ca dupa doua saptamani ar trebui sa arate ca un culturist.

In primul rand transformarile care se produc la nivel celular sunt microscopice. Muschiul este format din celule musculare(plastice), celulele formeaza tesuturi, cu cat aceste tesuturi sunt mai multe si mai dense cu atat muschiul este mai mare. Celulele mor si trebuie inlocuite, celulele musculare sunt compuse din aminoacizi, care se gasesc in proteine.

Cand incepi sa faci o activitate fizica sustinuta si intensa, se instaleaza febra musculara care nu este decat rezultatul leziunilor la nivelul tesuturilor. Ca urmare, dupa antrenament trebuie sa ne refacem si sa ne hranim corespunzator, in asa fel incat sa dam posibilitatea tesuturilor sa se refaca, sa se vindece.

Din experienta, febra musculara poate tine de la 2-3 zile pana la mai mult de o saptamana. In timpul asta am impresia ca am crescut in masa musculara, dar… e o impresie gresita deoarece confund inflamarea musculara datorata leziunilor provocate de rupturile tesuturilor  cu cresterea masei musculare.

Tot din experienta am observat ca dupa ce imi trece febra musculara, masa musculara e in scadere. Asta se intampla din cauza retragerii inflamatiei. In aceeasi ordine de idei, pe perioada febrei musculare nu am randamentul pe care l-am avut inainte ca aceasta sa se instaleze. Explicatia este ca fibrele musculare sunt in proces de refacere, sunt subtiate si nu pot functiona la capacitate maxima. In schimb situatia se schimba radical cand febra musculara a trecut complet, de multe ori sunt surprins placut de progresele pe care le am in timpul executarii exercitiilor.

Concluzie: muschii cresc la nivel celular si am nevoie de multa rabdare sa pot observa diferenta de volum si calitate musculara(poate luni sau ani); muschii cresc in timp ce ma hranesc corespunzator si ma odihnesc suficient; exista perioade in care muschii scad in volum din diferite motive – odihna insuficienta, hrana necorespunzatoare, pauza prea lunga intre antrenamente, scaderea intensitatii exercitiilor, stres, etc.

Cea mai importanta concluzie este aceea ca muschii cresc in rezistenta, forta, viteza si volum. Cand incep sa am suficienta rezistenta si forta, incep sa vad si rezultatele volumului muscular!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu