sâmbătă, 27 septembrie 2014

Ce activitate sportiva sa imbratisez?




Cand m-am apucat de sport eram copil, avem 8 ani si eram innebunit sa inot, apoi fiind un baiat nazdravan ma bateam cu alti baieti de cate ori aveam ocazia si asta m-a indemnat sa aleg sporturi de contact clasice, un pic box si lupte libere.

Cu trecerea anilor am inceput sa fiu un mare admirator al culturistilor. Am intrat in cateva sali de culturism, dar faceam mai mult miscari pe care le invatasem in timpul practicarii celorlalte sporturi. Erau niste baieti uriasi, care se amuzau pe seama mea, ei faceau tractiuni la ceafa fara balans, iar eu faceam tractiuni cu priza mixta (o mana supinatie si alta pronatie) cu balans si urcam pe franghie; ei faceau genuflexiuni cu haltera, eu faceam ture de sala mersul piticului, etc. Si eu faceam aceeasi greseala pe care am pomenit-o in postarea precedent (“De ce nu-mi cresc muschii?”), ma asteptam sa-mi creasca muschii peste noapte, ma trezeam in fiecare dimineata si dadeam fuga la oglinda incordandu-ma si eram dezamagit ca nu vad nici o schimbare.

Azi prefer sa fac sport in aer liber si sa combin miscari pe care le-am invatat de-a lungul timpului, in asa fel incat sa fiu sanatos si sa am o forma cat mai buna a masei musculare. Folosesc in general greutatea proprie. Nu sacrific sanatatea din dorinta de a fi ceea ce nu sunt!

Am  inteles ca fiecare  trebuie sa isi aleaga ce fel de miscare vrea sa faca si ce beneficii va avea de pe urma acestei alegeri.

Daca ne dorim sa avem o masa musculara considerabila trebuie sa ne apucam de culturism; pentru forta mare – power lifting, haltere; pt viteza – atletism.

Voi scrie un pic despre ce cred eu ca ar trebui sa facem cand vrem sa facem sport.

Daca vreau sa slabesc, imbratisez o forma de miscare aerobic, care in principiu arde multe calorii: inot, ciclism, kangoo jumps, fotbal, baschet, etc. In cazul acesta , alimentatia joaca un rol deosebit deoarece trebuie sa consum un numar de calorii egal sau mai mic decat numarul de calorii necesar sustinerii tipului de miscare. Daca merg intr-o sala de fitness trebuie sa fac repetari multe cu greutati moderate, de la acest fel de miscare nu trebuie sa ma astept la o masa musculara uriasa, mai degraba la un aspect placut al musculaturii. Sfautul meu este sa nu ne repezim la banda de alergat sau la biciclete ci sa incepem cu exercitii pe grupe musculare.

Daca vreau sa fiu masiv si puternic, am nevoie de o miscare anaeroba: haltere, power lifting, culturism, etc. Aici, in schimb, trebuie sa consum multe calorii si proteine, fara acestea nu am cum sa cresc in forta.

In zilele noastre apar noi discipline, unele foarte simple si la indemana oricui, altele complexe si nerealiste pt majoritatea celor ce isi doresc sa faca sport.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu