miercuri, 7 decembrie 2016

Despre creatina-continuare




Cand am scris articolul “Sa iau sau sa nu iau creatina?”, nu luasem niciodata creatina si scriam parerea mea de la acel moment despre consumul de creatina. Bineinteles ca au aparut voci care sa ma combata si sa-mi spuna ca nu pot avea o parere pertinenta daca nu am folosit, asa ca am hotarat sa am o parere pertinenta si am luat creatina pentru 2 luni.

Inainte sa scriu ceea ce am simtit si ce transformari au aparut in organismul meu, pe durata consumarii creatinei, va mai spun cate ceva despre creatina in general.

Este foarte greu sa stiu exact cata creatina produc si cata creatina intra in organismul meu prin hrana pe care o consum. Asa cum am scris in primul articol despre creatina, noi producem creatina la nivelul ficatului din 3 aminoacizi. De asemenea, aceia care nu au o dieta vegetariana acumuleaza creatina direct din carne.

Cantitatea de creatina de care avem nevoie difera de la individ la individ. De asemanea, difera si in functie de natura antrenamentelor pe care le facem.

Tinand cont de cele spuse, atrag atentia ca nu stim niciodata cata creatina avem in organism. Este foarte costisitor ca timp, sa calculam zilnic ce aport de creatina acumulam din carnea pe care o consumam, mai ales ca nu stie nimeni exact cata creatina se gaseste intr-o bucata de carne, deoarece aceasta difera in functie de cum este hranit animalul de la care provine carnea. Nu cred ca sunt doua bucati de carne care sa contina aceeasi cantitate de creatina.

Concluzionez ca suntem tot timpul in pericol sa ne supradozam cu creatina, ceea ce este nefavorabil pentru sanatatea noastra. Consider ca e mai sanatos sa fim sub nivelul maxim de creatina din muschi, decat sa ne supradozam.

Revin la experienta mea cu consumul de creatina, spunand ca in primele 4-5 zile nu am simtit nici o schimbare. Este normal deoarece organismul asimileaza in muschi creatina pe care o consumam cu o zi inainte si mai avem nevoie de perioada de incarcare cu creatina.

Dupa ce au trecut cele 4-5 zile, am realizat ca nu mai simt febra musculara asa intens, 
avand senzatia ca nu am “tras” la fel de intens.

O alta senzatie a fost ca ma pompam foarte repede si simteam o presiune in musculatura, diferita fata de cum simteam cand nu o luam.

Dupa o luna de consum al creatinei, am observat o usoara crestere in forta, dar in ultima saptamana a celei de a doua luna, nu am mai simtit acel castig si nici nu mai aveam senzatiile din primele saptamani.

Eu imi pastrez de cativa ani o forma musculara definita. Din pacate, am fost foarte dezamagit sa constat ca dupa 3 saptamani de creatina, mi-am pierdut considerabil forma. Atat bratele, deltoizii, cat mai ales abdomenul au capatat un aspect estetic neplacut, disparandu-mi definirea cu care eram obisnuit.

Imi mentin parerea pe care am avut-o si in primul articol: eu nu am nevoie sa consum creatina ca atare; in schimb, nu am nimic impotriva consumului de creatina a celor care sunt vegetarieni sau a celor care fac antrenamente intensive de forta, dar recomand moderatie!

Nivelul scazut de creatina ne poate rani doar orgoliul, insa… supradozajul cu creatina ne poate imbolnavi la un moment dat!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu