joi, 30 iulie 2015

Obiectivul propus in sport!



Zilnic intalnesc aceeasi situatie!

Majoritatea oamenilor se apuca sa faca miscare dar nu au un obiectiv bine stabilit, nu se informeaza suficient, in vederea atingerii obiectivului stabilit, daca acesta exista.

Am intrebat o fata de 17 ani, care are @47 kg si o inaltime de @ 1.70 m, ce obiectiv are. Mi-a raspuns ca vrea sa slabeasca. Am ramas surprins, deoarece este deja slaba!!!

De ce ar vrea cineva sa slabeasca, daca este deja slab? Raspunsul meu este simplu! Deoarece nu stie ce vrea! Nu are un obiectiv bine stabilit!

Am mai intrebat in stanga si in dreapta: tu ce obiectiv ai? "Pai vreau sa cresc in forta si masa musculara, dar sa scap de grasime." Si cum faci acest lucru? "Nu mai mananc nimic de la 6 seara. :)" Si pana la 6 ce mananci? " Un fruct, o salata, un iaurt, ceva foarte putin, pentru ca vreau sa scap de grasime :)", Si daca iti este foame dupa ora 6 seara? " Mananc un fruct? :)", Cate calorii mananci pe zi? "800-1000... ca sa slabesc, nu? :). Nu prea stiu sa calculez exact." Si din toate caloriile acestea cate sunt din carbohidrati, cate din proteine si cate din lipide? "Aaaa... pai nu stiu, e prea complicat. Oricum tin regimul acesta de 2 saptamani si am slabit 5 kg, dar nu stiu de ce nu-mi scade grasimea si pe deasupra ma simt obosit/a, nu mai am chef de sport si muschii nu-mi cresc?".

Oameni buni, prieteni, nu va mai supuneti acestor chinuri!!!

Asa cum am mai scris, eu mananc de 5-6 ori pe zi, am @76 kg la o inaltime de 1.73m si stratul meu de grasime de pe burta este suficient de subtire, in asa fel incat musculatura abdomenului sa se veda in detaliu. Consum peste 3000 de calorii pe zi, din care 50% provin din carbohidrati, 25% proteine si restul din lipide. Am scris aici cum imi calculez eu necesarul caloric zilnic. Este o formula simpla!

Sunt destui cei care imi spun: "Aaaa... pai tu faci sport toata ziua! Tu sti ce sa mananci! Tu faci asta de multi ani. s.a.m.d. Ca sa fac sport des, ca sa stiu ce sa mananc, ca sa fiu capabil sa fac sport de atatia ani, inseamna ca am stiut sa-mi stabilesc corect obiectivele, sa ma informez suficient cum sa ma hranesc!!! Daca pentru mine e posibil, de ce nu este posibil si pentru ceilalti?

Nu o sa poata nimeni pe lumea aceasta, sa creasca in forta si masa musculara, daca are un consum de 800-1000 calorii/zi iar acelea e lipsit de surse bune de carbohidrati!!!

In concluzie trebuie sa ne stabilim un obiectiv concret si sa ne informam suficient, pentru a ne putea atinge acest obiectiv!

In mod normal, musculatura creste cand ne hranim corespunzator si ne antrenam draconic. La fel si forta! Grasimea se diminueaza tot prin acesti 2 factori! Sa nu uitam de rolul foarte important al somnului!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu