miercuri, 17 iunie 2015

Mentalitate de campion!




 
Nu cred niciodata ca ceva e greu, intai trebuie sa ma conving ca e greu! Daca ceva e intr-adevar greu, atunci incepe sa-mi placa, pentru ca incep sa-mi folosesc creativitatea pentru a adapta acest “greu” nevoilor mele, in asa fel incat sa devina usor, la indemana si placut!!!

Acum  cateva zile am vazut un articol, in care erau prezentate poze cu o sala de forta – fitness si cu diferite legume, fructe si preperate. In dreptul pozei cu sala scria  – “crezi ca aste e “ greu?”. In dreptul pozei cu mancarea era scris “aici incepe greul”

Ce pot eu sa spun din proprie experienta? Este simplu sa fac sport si sa-mi pregatesc de 6 ori pe zi mancare. Stiu ca sunt multi aceia care ma vor combate, dar tocmai aici vreau sa ajung! NU e greu nici sa faci sport, nici sa pregatesti mancare, Este greu sa treci de bariera mentalitatii, bariera psihologica responsabila de acesta “greutate”!

Am sa argumentez cat pot de succint.

Cand sunt in criza de timp fac miscare 15-20 min., nu ma obosesc sa merg la sala, ci pur si simplu fac unde sunt: in casa, in parc, la iarba verde, etc. NU este strict necesar sa am greutati, folosesc greutatea corpului: fandari, genuflexiuni, flotari, tractiuni, sarituri, etc. sunt cateva exemple. Ma folosesc de scaune (in casa), de bancute, leagane, copaci, etc.(in parc).

Daca vreau neaparat sa merg la sala, atunci imi aleg o sala unde pot sa ajung in cel mai scurt timp, fie ca plec de la munca, fie ca ajung la munca, fie ca plec de acasa, fie ca ma intorc acasa. Asa cum scriam in postarea “Exista sport dupa serviciu” nu trebuie sa gasesc scuze!

Despre hrana postez mereu pe blogul meu Tati-Gateste, retete rapide pentru sportivi, si dau sugestii cum se poate prepara mancare in maxim 30 min.

Nu e deloc complicat sa stiu cat trebuie sa mananc, am detaliat cum imi calculez eu necesarul caloric zilnic.

Eu imi fac mereu un pachetel! Acesta contine apa, 1-2 fructe, o sursa de carbohidrati si o sursa de proteina. Acest pachetel il mananc dupa ce imi termin antrenamentul sau cand sunt in parc, cand am de rezolvat anumite probleme si stiu ca nu am cum sa ajung acasa sa-mi prepar mancare.

Exista  posibilitatea sa comandam mancare sau sa o cumparam. Ei bine eu nu comand sau nu cumpar mancare dupa pofta, ci mai degraba dupa necesitate, avand grija sa-mi satisfac si papilele gustative! Nu-mi cumpar shaorma cu de toate, ci mai degraba o salata cu carne.

In concluzie cred cu tarie, ca trebuie sa renuntam la bariera psihologica care ne face sa credem ca ceva ar fi greu! Trebuie gasite variantele simple, la indemana, in asa fel incat sa ne urmam dorintele.

Nu-mi complic viata, incercand sa-i copiez pe alti sau sa-mi adaptez ritmul meu de viata dupa fel de fel de diete, care mai de care mai ciudate. Merg pe stilul simplu: repede, eficient, la indemana!!!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu